Rola wyglądu i znaczenie atrakcyjności w życiu starszych kobiet

[w:] Dyskursy Młodych Androgagów nr 19/2018

Single i seniorzy jako przykłady segmentów konsumentów charakterystycznych dla współczesnych społeczeństw

[w:] Małgorzata Bartosik-Purgat (red.),  2017, Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wyd. PWN, Warszawa (współautor artykułu Tomasz Zalega)

Being single as a result of failures in building a relationship

[w:] Katarzyna  Adamczyk (red.),  2016, Singlehood From Individual and Social Perspective, Wyd. Libron, Kraków

"W poszukiwaniu miłości" opinie singli i singielek o związku i cechach partnera

[w:] Wojciech Łysiak (red.), 2015, Miłość w kulturze polskiej, Wyd. Eco, Poznań

Kobiety i mężczyźni w "postrodzinnym" świecie

Julita Czernecka, Emilia Paprzycka (red.), 2014, Folia Sociologica nr 51

Being single as a Result of Expierience from Their Family of Origin

[w:] Katarzyna Adamczyk, Monika Wysota (red.), 2014, Functioning of Young Adults in a Changing World, Wyd. Libron, Poznań

Nowe oblicza miłości w zglobalizowanym świecie

[w:] „Kultura i Społeczeństwo”, t. LVIII/2014

Diversity Management

[w:] Claudia Quaiser-Pohl, Vera Ruthsatz, Marina Endepohls-Ulpe (red.), 2013, Diversity and Diversity Management in Education –  A European Perspective, Waxmann, Munster/New York, Munchen/Berlin

Stosunek mężczyzn – singli do życia w pojedynkę

[w:] Studia Psychologiczne nr 1/2012

Same, ale nie samotne

[w:] Katarzyna Kuklińska (red.), 2012, Singlizm. Nowy styl życia w ponowoczesnym świecie, Wyd. PAN, Warszawa

Imprezowicze czy pracoholicy? – weekendowe życie polskich singli

[w:] Wojciech Muszyński (red.), 2009, Nowy wspaniały świat? Moda, konsumpcja i rozrywka jako nowe style życia, Wyd. Marszałek, Warszawa

Singiel i singielka o życiu w pojedynkę

[w:] Kultura i Społeczeństwo, nr 3/2008

Polski singiel: obraz w mediach a autowizerunek

[w:] Ewa Malinowska (red.), 2008, Wyd. Tercja, Łódź

Metafora cyborga – wpływ konsumpcji na jakość życia i budowanie tożsamości

[w:] Aldona Jawłowska i Marian Kempny (red.), 2004, Konsumpcja – istotny wymiar globalizacji kulturowej, Wyd. PAN, Warszawa

Nowa twarz – nowe życie

[w:] Ewa Malinowska (red.), 2004, Sex i Gender,  Wyd. UŁ,  Łódź